måndag 24 januari 2011

måndag 24/1

Hej!

Hoppas att ni har haft en skön helg. Barnen har haft mycket att berätta idag i sina dagböcker. Efter lunch hade barnen röris med Tiina.

På hajarnas halvklass så har vi arbetat med matte, talområdet 0-100. Det kommer delfinerna att få göra i morgon. Barnen har fått lägga olika tal med tiokronor och enkronor och sedan arbetat i sina nya böcker.

Veckans nya bokstav är U och i morgon går vi igenom den på smartboarden.

Angående resebarometern (enkäten jag skickade ut för ett par veckor sedan).

Idag var sista dagen att lämna in sin resebarometer och jag saknar ca 5 st. Jag har fått frågor om hur den kommer användas av några föräldrar. Den är skickad från Trafikkontoret (kommunen) för att kartlägga hur elever färdas till och från skolan. Detta för att se vilka förbättringar som måste ske. Det är också därför de vill veta var eleverna bor och därmed vilken väg era barn går till skolan. Det kan exempelvis handla om nya övergångsställen (om det visar sig att många går till skolan). Skolan kommer inte att titta på enkäterna utan det är Trafikkontoret som kommer hantera det hela. Jag tar emot enkäter även imorgon ifall det är någon som vill lämna.

Jag sitter just nu och filar på ett formulär inför lärakänna samtalen nästa vecka. Tanken var att maila ut den idag men det får bli imorgon eftersom jag inte kan logga in på mejlen hemifrån.

Vänliga hälsningar

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar