tisdag 18 januari 2011

Nu har jag äntligen fått igång bloggen. Den här veckan arbetar vi med bokstaven P i svenska. Även om läsprojektet är slut så fortsätter vi läsa en stund varje dag. Jag försöker att få tid till att läsa en stund med varje barn för att se hur de ligger till i läsningen. På måndagar och fredagar skriver vi i våra dagböcker.

I matte så håller vi på att avsluta första boken. Sista kapitlet handlar om månader och årstiderna. Vi tränar också på ordningstalen. Detta är nytt och lite svårt för många.


En del barn frågar om de får ta hem sin bok och arbeta hemma. Det ser jag som positivt! Det gäller bara att man har koll på hur långt man får arbeta samt att böckerna kommer tillbaka till skolan dagen efter. I Pixel övningsbok så får man arbeta t.o.m. kapitel 9. I tutti frutti t.o.m. bokstaven P. Jag vill inte att barnen gör diagnosen hemma. Det är ett sätt för mig att se hur de har tagit till sig kunskaperna i kapitlet.

I morgon och på torsdag kommer vi att arbeta med Set på halvklasstimmen. Carina kommer att hålla i detta första veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar