fredag 19 november 2010

En "grå" fredag

Hej,

Jag har precis berättat för barnen i 1B att jag tyvärr inte kommer att vara kvar efter jullovet, eftersom Jenny Svensson som varit barnledig kommer tillbaka. Självklart tycker jag att det känns jättetråkigt att lämna alla underbara barn som jag lärt känna under de här månaderna! Men för klassens del så finns ju både Tiina och Carina som barnen känner väl kvar till våren. Barnen har fått med sig ett brev hem till er föräldrar från Biträdande rektor Johan Michaelsson idag, det ligger i deras mappar i ryggsäckarna.

Vi har läst massor den här veckan och flera barn har redan varit på biblioteket och lånat nya böcker. Jag märkte redan idag när vi hade läsgrupper att många av barnen har tagit stora kliv i sin läsutveckling den här veckan.

Veckans bokstav var Åå och på matematiken håller vi fortfarande på med tiotal och ental.

På måndag är det dags för de första utvecklingssamtalen, och jag hoppas att ni kommit in på skolwebben och gått igenom de skriftliga omdömena. Samtalen hålls i grupprummet utanför klassrummet, Välkomna!

Trevlig helg,
Angelica, Tiina och Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar