måndag 6 december 2010

Måndags information!

Hej,
Nu var det ett tag sedan jag skrev på bloggen, vilket beror på att jag var sjuk onsdag, torsdag och fredag i förra veckan. Carina och Tiina var i klassen och de jobbade på som vanligt med veckansbokstav, matematik och läsprojektet m.m. Idag var jag tillbaka och vi gjorde bland annat Diagnosen i Ma som handlade om subtraktion 0-20. Jag har precis rättat alla diagnoser och det verkar som de flesta har fått kläm på hur man ska tänka när man subtraherar, kul att se! Nu är det sista veckan vi har läsprojektet och läsningen går superbra!

På måndag 13/12  är det Luciatåg i ljushallen kl 8.30. Barnen ska vara färdigklädda (med valfri luciatågsklädsel ex: Lucia, tärna, stjärngosse, tomte eller pepparkaka.) i skolan kl 8.15 i klassrummet! Efter luciatåget bjuds det på fika till självkostnadspris nere i klassrummet. Välkomna!

På torsdag 9/12 tänkte jag avsluta läsprojektet med en "Läsförmiddag". Vi kommer vara i klassrummet och läsa böcker samt redovisa våra bokrecentioner. Då får barnen ta med sig en kudde och en filt om de vill, för att kunna ligga och mysläsa. Jag föreslog också att man kunde få ta med sig popcorn och något att dricka(inte läsk). Detta för att göra lässtunden lite extra mysig och speciell som avslutning på vårt fyra veckors väl genomförda läsprojekt! Hoppas att ni föräldrar inte misstycker angående popcorn och dryck? Om så skulle vara fallet får ni gärna höra av er så kanske vi kan komma på något annat mysigt att mumsa på medans vi läser.

Tisdag 7/12 kl 12.00-13.00 har klassen blivit inbjudna till Ängbykyrkan för att delta i en Julvandring. Vi kommer att vara tillbaka i skolan och sluta i vanlig tid kl 13.20.

Trevlig kväll!
Angelica, Carina och Tiina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar