fredag 8 maj 2015

Hej!

Den här veckan har varit väldigt intensiv med att få allt färdigt kring Tema rymden.
Rymdböckerna skulle sättas ihop, tittskåpen, tefaten och raketerna skulle bli helt klara och sist men inte minst så skulle musikalen filmas och redigeras. Mycket jobb och slit blev det för både barn och personal innan allt i stod klart inför torsdagens vernissage, men det var det värt! Jag känner mig så stolt över det jobb barnen har lagt ner och  vad de har lärt sig under denna rymdresa.
Fredagen avslutades med att barnen fick göra en självbedömning om vad de lärt sig under temat och sedan tittade vi på musikal-filmen gemensamt med klass 2A.










Vi har inte haft någon vanlig mattelektion denna vecka, men några av barnen har jobbat med matteboken när de haft en stund över. Nästa vecka blir det en vanlig vecka enligt schema igen.
Läxa till onsdag den 13/5 är Läxa 8 s.27-29 i Läxboken Mattedetektiverna. 

Läsläxan fortsätter och vi vill att barnen läser 10-15 minuter per dag i valfri bok och fyller i det i läsloggen. 

Nästa vecka är en kort vecka, då torsdagen är röd dag och fredagen är klämdag. Min vecka blir dock ännu kortare, då jag under måndag och tisdag kommer vara hemma med min son som opererar bort polyperna och förminskar halsmandlarna idag.
Sanela är fortsatt ansvarig för skoldagen istället för mig och Romeo kommer att vara istället för Saada, som är bortrest.


Viktiga datum framöver:
14/5 Lov
15/5 Klämdag Lov
28/5 APT, fritids stänger kl.15.45
8/6 Utflykt med matsäck
10/6 Skolavslutning



Trevlig helg!
Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar