fredag 18 september 2015



    Veckobrev v. 38

Hej!
Vad roligt att så många av er föräldrar hade möjlighet att komma till föräldramötet igår. Jag tycker att det var ett bra och givande möte med många bra tankar och reflektioner. För er som inte hade möjlighet att komma bifogar jag min PowerPoint-presentation där det iaf står vad vi gick igenom.     Protokollet kommer inom snar framtid. Jag delade ut lappar angående medgivande till att publicera bilder på Internet(bloggen) till de barn som inte hade någon förälder representerad på föräldramötet. Jag tar tacksamt emot dem på måndag.

  • ·         Matte Vi har samtalat om olika geometriska begrepp och omkrets.                                    Vi har bla arbetat tillsammans i matten och barnen har fått komma                        fram till Smartboarden och skrivit och berättat om sina lösningar.


  • ·         Svenska – I onsdags provade barnen på läsfixaren ”konstnären”, som skapar inre bilder av det lästa/hörda. Med hjälp av sinnena lever läsaren sig in i texten och kan se, höra och känna det texten berättar om. Jag läste en text om en glass och barnen skulle rita den inre glass de såg. Dessa bilder finns att beskåda i klassrummet. Vi har även arbetat med de övriga läsfixarna när vi läste om den ”Mallige borgmästaren”.


  • ·         Bild – Idag blev de flesta klara med sina fjärilar. De blev riktigt fina.               Jag kommer så småningom sätta upp dessa i klassrummet.


Kom ihåg!
·         Nästa vecka börjar vi med bildanalys så då tar vi tar tacksamt emot gamla veckotidningar.
·         Torsdagen den 24/9 ska all personal i arbetslaget F-3 mellan kl 16.30-18.30 gå på  Genus-utbildning Vi har tidigare mailat en vädjan om tidig hämtning den em.

Bilagor
·         PP-presentation föräldramöte
·         Big 5 - förmågor
·         Länk Skolverket - Nationella prov och kunskapskrav i ma, sv, NO och SO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar