onsdag 15 september 2010

Onsdag eftermiddag

Hej,
Jag vill börja med att tacka för ett trevligt föräldramöte igår. Jag vet att det var mycket information, så om något är oklart eller om det dykt upp några frågor får ni gärna maila mig.

Imorgon torsdag är det fotografering kl9.05 i ljushallen. Jag hoppas att alla fyllt i och lämnat in lapparna angående fotograferingen. Annars får barnen en ny imorgon som ni får posta själva.

Idag har jag lämnat ut en ny läxa i SET boken livsviktigt s. 12-13. Det handlar om barnens namn. Läxan ska vara tillbaka på onsdag 22/9. På Onsdag och torsdag kommer vi berätta för varandra om våra namn i halvklass.

Idag har grupp 1 arbetat med demokratibegreppet. Vi pratade om hur det skulle vara om det var en och samma person som bestämde allt. Vi tog också upp hur det skulle kunna se ut om alla fick bestämma allt själva. Vi avslutade lektionen med ett demokratisktval av ett namn åt grupp 1. Hajarna väntar nu med spänning på vad grupp 2 kommer att välja för namn imorgon!

Trevlig kväll Angelica

1 kommentar:

  1. Peter Henning- Märta15 september 2010 kl. 21:53

    Bara så du vet att vi läser! Tack för ett bra möte.

    SvaraRadera