fredag 22 november 2013

v.47

Hej!

Ja, som ni säkert har märkt så har jag inte varit på jobbet denna vecka, utan har varit hemma med halsfluss. Jag har precis pratat med vårdcentralen och har fått en ny läkartid idag, då jag fortfarande inte har blivit bra. Jag hoppas att det snart vänder och att jag åter är på plats i skolan på måndag.
Så detta blogginlägg blir lite kortfattat då jag inte vet allt som har hänt i klassrummet, hoppas ni har överseende med det.

I svenska har vi jobbat med bokstaven Dd. Vi har tränat på att skriva bokstaven, vi har lyssnat efter bokstavsljudet och övat på att hitta bokstaven på ett tangentbord. Barnen har fått läsa läsläxan för varandra och vi har läst den nya läsläxan gemensamt här i skolan.
Läxa till onsdag 27/11: Kapitel 12 Kladden och sladden i Den magiska kulan och uppgifterna som är kopplade till texten i läxboken på s.14.

I matematiken har vi börjat med ett nytt avsnitt, kapitel 4 som handlar om mätning av olika saker, att jämföra och uppskatta längd och vikt.
Läxa till onsdag 27/11:  Läxa 8 s.25-27 i läxboken.

I SO:n har vi sett Lilla aktuellt skola och diskuterat olika samhälls aktuella frågor, bl.a läget på Filippinerna. 



Lite viktiga datum framöver;
26/11 Fritids stänger tidigare då det är APT
3/12 ska hela 1b gå till Ängby kyrkan på Julvandring på SO-lektionen kl 10.00-11.00.
13/12 Luciafirande kl 8.30
17/12 heldagsutflykt till Naturhistoriska museet för att se utställningen Djuret människan (matsäck)
18-19/12 Julpyssel mm.
20/12 Julavslutning


Trevlig helg!


Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar